به گزارش خبرگزاری ریتم؛ سیویک سال از درگذشت حشمت سنجری، رهبر ارکستر سمفونیک تهران میگذرد؛ هنرمندی که ۲۴ سال رهبری این ارکستر را بر عهده داشت و نهتنها یک رهبر ارکستر، بلکه معمار موسیقی ارکسترال مدرن ایران به شمار میرفت.
سنجری در خانوادهای موسیقایی رشد کرد و تحصیلات خود را در هنرستان عالی موسیقی ادامه داد. بازگشت او به ایران و پذیرش رهبری ارکستر سمفونیک تهران در سال ۱۳۳۹، نقطه عطفی در تاریخ موسیقی کلاسیک کشور محسوب میشود.
دوران نخست رهبری سنجری تا سال ۱۳۵۱، به عنوان دوران طلایی ارکستر سمفونیک تهران شناخته میشود؛ دورانی که با اجرای آثار بزرگ موسیقی کلاسیک غرب و حمایت از آهنگسازان ایرانی همراه بود.
پس از انقلاب نیز، سنجری برای حفظ ساختار ارکستر سمفونیک تهران تلاش کرد و میراثی ماندگار از خود برجای گذاشت. او در نهایت در ۱۴ دی ۱۳۷۳ درگذشت و نامش بهعنوان نماد پیوند سنت و مدرنیته در موسیقی ایران ماندگار شد.























