«میخواهم به ایران برگردم»؛ جملهای تکراری در حرفهای خوانندههای لسآنجلسی است اما در عمل، مسیر بازگشت و دریافت مجوز همچنان پیچیده و مبهم مانده؛ موضوعی که در یک سال اخیر دوباره با نامهایی مثل معین، مارتیک و شهرام شبپره خبرساز شد.
بهمن بابازاده، خبرنگار موسیقی، میگوید طی ماههای اخیر با پنج خواننده سرشناس لسآنجلسی گفتوگو کرده است؛ گفتوگوهایی که یک محور مشترک مهم داشتهاند: تمایل جدی این پنج هنرمند برای بازگشت به ایران و تجربه دوباره اجرا برای مخاطبان داخل کشور.
سخنگوی دولت تأکید کرد سیاست تسهیل «بازگشت ایرانیان خارج از کشور» در دستور کار است؛ اما صدور مجوز کنسرت برای چهرههایی مانند مارتیک، موضوعی مستقل و با سازوکار جداگانه بررسی میشود.
مارتیک قرهخانیان، خواننده باسابقه موسیقی پاپ ایران، در گفتوگویی با بیلبورد فارسی ابراز امیدواری کرد پیش از پایان عمر دوباره به ایران بازگردد و وطنش را ببیند.