ارکستر سمفونیک تهران شامگاه پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه، نخستین اجرای رسمی خود در سال ۱۴۰۵ را با عنوان «از فراسوی مرزها» در تالار وحدت روی صحنه برد. این کنسرت به رهبری مهمان امید محرابی و با اجرای قطعاتی ماندگار از آهنگسازان بزرگ ایران و جهان، شبی خاطرهانگیز را برای علاقهمندان به موسیقی کلاسیک رقم زد.
ارکستر میترا به رهبری محمدرضا صفوی و خوانندگی هادی فیضآبادی، روزهای ۴ و ۵ خرداد ماه کنسرت «یادگاه» را در تالار وحدت تهران برگزار میکند. این اجرا با تمرکز بر تصنیفهای نوستالژیک و موسیقی فولکلور ایران، تلاشی برای بهبود روحیه جامعه و پاسداشت میراث گذشتگان موسیقی برای نسلهای آینده است.
کنسرت بزرگ «یادگاه» با هدف بازخوانی تصنیفهای جاودان و موسیقی فولک ایران، دوشنبه ۴ خردادماه ۱۴۰۵ در تالار وحدت به روی صحنه میرود. در این رویداد هنری که با نگاهی نو به آواهای کهن طراحی شده، هادی فیضآبادی به عنوان خواننده و گروههای کر بزرگسال و کودک میترا حضور خواهند داشت.
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشستی صمیمانه و در عین حال صریح با اهالی موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی، بر ضرورت تغییر نگاه کلان دولت به مقوله هنر تأکید کرد.
کنسرت مشترک حسام اینانلو (کمانچه) و پیمان یزدانیان (پیانو) با محوریت بداههنوازی، شامگاه چهارشنبه ۱۸ دیماه ۱۴۰۴ ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت تهران برگزار میشود؛ اجرایی که بر گفتوگوی زنده دو ساز و خلق لحظهای موسیقی تمرکز دارد.
کنسرت «ناقوس زمان» به رهبری پانیذ فریوسفی شامگاه دوشنبه ۱۵ دیماه در تالار وحدت برگزار شد؛ اجرایی با حضور ۴۸ نوازنده که مخاطبان را در سفری شنیداری میان آثار کلاسیک، نئوکلاسیک و معاصر همراه کرد.
پروژه نمایشی «دلشدگان» به کارگردانی و طراحی حرکت فرزانه کابلی، با تمرکز بر موسیقی و حرکات اقوام ایرانی، ویژه بانوان در تالار وحدت اجرا میشود.
ارکستر دیالوگ به رهبری پانیذ فریوسفی، کنسرت «ناقوس زمان» را با اجرای آثاری از آهنگسازان برجسته موسیقی کلاسیک جهان طی سه شب در تالار وحدت تهران برگزار میکند.