شهداد روحانی، رهبر ارکستر و آهنگساز برجسته ایرانی، با حضور در کمپ تیم ملی فوتبال ایران، از نزدیک شاهد تمرینات ملیپوشان پیش از دیدار حساس با بلژیک بود. این دیدار صمیمانه که با استقبال گرم امیر قلعهنویی همراه شد، پیوندی متفاوت میان دنیای موسیقی و ورزش در آستانه این مسابقه بزرگ ایجاد کرد.
کنسرت بزرگ «یادگاه» با هدف بازخوانی تصنیفهای جاودان و موسیقی فولک ایران، دوشنبه ۴ خردادماه ۱۴۰۵ در تالار وحدت به روی صحنه میرود. در این رویداد هنری که با نگاهی نو به آواهای کهن طراحی شده، هادی فیضآبادی به عنوان خواننده و گروههای کر بزرگسال و کودک میترا حضور خواهند داشت.
از روز جمعه ۲۵ اردیبهشت ماه، سالنهای تخصصی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی بار دیگر میزبان تمرین گروههای ارکستر شدند. این اقدام که با هدف تقویت حیات موسیقی و حمایت از هنرمندان صورت گرفته، نشاندهنده بازگشت جدی فعالیتهای ارکسترال به قلب پایتخت پس از یک دوره وقفه است.
آهنگ «انّا فَتَحْنا بخوان» به عنوان تازهترین اثر موسیقایی «مجال»، خواننده انقلابی کشورمان، توسط مرکز موسیقی مصاف منتشر شد و در دسترس علاقهمندان قرار گرفت. این قطعه که با مضمونی حماسی و میهنی تولید شده، به عنوان واگویهای از حرف دل ایرانیان با رهبر معظم انقلاب، برای پخش در میادین و تجمعات ملی آماده شده است.
عرفان طهماسبی، خواننده محبوب موسیقی پاپ، پس از ۷۳ روز سکوت در قبال تحولات اخیر و حملات رژیم صهیونیستی و آمریکا به ایران، سرانجام با بازنشر یک ویدئوی جنجالی واکنش نشان داد. این اقدام طهماسبی در حالی صورت میگیرد که طی ماههای گذشته، سکوت او با انتقادات و پرسشهای فراوانی از سوی مخاطبان و فعالان رسانهای همراه بود.
مصطفی راغب، خواننده مطرح و خوشصدای موسیقی پاپ کشورمان، با انتشار یک استوری تاملبرانگیز در صفحه شخصی خود، به موضوع ماندگاری نام و اهمیت انسانیت پرداخت. مصطفی راغب در این اقدام رسانهای، با استفاده از تصویری نمادین، موضع خود را نسبت به وقایع اخیر و لزوم حقیقتگویی هنرمندان بیان کرد.
مرکز موسیقی «مصاف» به مناسبت نمایش اقتدار ایران در خلیج فارس، نماهنگ «شیر بیدار» را منتشر کرد. این اثر که با تلفیقی از قطعه حماسی «بزن که خوب میزنی» و اشعار انگلیسی به تولید رسیده، از فناوری هوش مصنوعی برای بازسازی و خلق فضایی مدرن بهره برده است.
مرکز موسیقی «ماوا» با تولید برنامه تلویزیونی رزم آهنگ، روایتی موسیقایی از وقایع جنگ رمضان را به زودی به روی آنتن شبکه افق میآورد. این اثر هنری با هدف بازخوانی حماسههای جنگ از دریچه هنر، به زودی در دسترس علاقهمندان قرار خواهد گرفت.
ارکستر سمفونیک تهران در نخستین گام خود در سال ۱۴۰۵، با رویکردی نوین و با هدف حمایت از نسل تازه هنرمندان، کنسرت «از فراسوی مرزها...» را به روی صحنه میبرد. در این برنامه که پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار میشود، ارکستر سمفونیک تهران برای اولین بار با رهبری «امید محرابی» به عنوان رهبر مهمان، قطعاتی ماندگار از بزرگان موسیقی جهان را اجرا خواهد کرد.