«ارکستر سازهای ایرانی» که چند ماهی است در بنیاد رودکی شکل گرفته، این روزها با تمرینهای فشرده خود را برای نخستین اجرای رسمی در ۱۸ آذر ۱۴۰۴ در تالار وحدت آماده میکند؛ ارکستری متشکل از نوجوانان و جوانان تحصیلکرده موسیقی که به گفته علی بهرامیفرد و مجتبی عسگری، میتواند خلأ یک ارکستر تمامعیار با سازهای کاملاً ایرانی را در موسیقی ملی ایران پر کند.
ارکستر و گروه کر پایتخت به رهبری شهرام توکلی، جمعه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۴ ساعت ۲۱:۳۰ با کنسرت «یک شب نوستالژیک» در تالار وحدت روی صحنه میرود. این اجرا با خوانندگی مهدی محمدی و امیرحسین مزارعی و رپرتواری از آثار شاخص دهه ۶۰ میلادی برگزار خواهد شد.
تهران طی ۱۰ روز آینده میزبان حدود ۴۰ کنسرت در ۹ سالن مختلف است؛ برنامههایی گسترده که بدون حضور سالن وزارت کشور و با نقش محدود برج میلاد برگزار خواهند شد.
نصیر حیدریان، رهبر ارکستر سمفونیک تهران، هدف از برگزاری ورکشاپ ویژه آشنایی با جایگاه رهبری ارکستر را رفع ابهام مخاطبان، هنرجویان و حتی برخی نوازندگان درباره وظایف و نقش رهبر ارکستر عنوان کرد و گفت این کارگاه برای عموم علاقهمندان موسیقی قابل درک خواهد بود.
کنسرت گروه موسیقی «راهو» به سرپرستی سبحان امرایی و خوانندگی ایرج رحمانپور، ۱۳ آذرماه در تالار وحدت برگزار میشود و قطعاتی از موسیقی لرستان با شعر و آهنگسازی این خواننده مطرح پیش روی مخاطبان قرار میگیرد.
گروه موسیقی «قمر» به سرپرستی نوید دهقان و خوانندگی مصطفی جلالیپور، یازدهم آذر ساعت ۲۱ در تالار وحدت تهران تازهترین کنسرت خود را با عنوان «دیدارِ پاییزی» برگزار میکند؛ برنامهای که شامل آثار نو و قطعاتی از بزرگان موسیقی ایرانی است.
همزمان با اجرای کنسرت «راهی بزن…» توسط ارکستر سازهای ایرانی بنیاد رودکی و در گرامیداشت استاد فرامرز پایور، مجموعهای از اسناد و آثار ارزشمند این استاد، سهشنبه ۱۸ آذر در لابی تالار وحدت با همکاری خانه پایور به نمایش درمیآید.
کنسرت ارکستر آذربایجانی «آلنام» به رهبری وحید علیپور که آبانماه با عنوان «شب اُپرای آذربایجان» در تالار وحدت روی صحنه رفته بود، یکشنبه نهم آذرماه ساعت ۲۱:۳۰ برای دومینبار در تالار وحدت اجرا میشود.